Biztonság és karbantartás

BIZTONSÁGI ÚTMUTATÓ

  • Mindig viselj sisakot és egyéb védőfelszerelést, azaz könyök-, térd- és csuklóvédőket. A sisaknak ne csak dísznek legyen a fejeden, kapcsold be a pántját!
  • Mindig viselj szoros, zárt cipőt.
  • Gyakorláshoz válassz az úttestől távol eső helyet. Kerüld az éles felületeket, csatornákat, rácsokat és a hirtelen felületváltozásokat, mivel ezek a kerék hirtelen megállását eredményezhetik.
  • Kerüld a homok, kavics, agyag és egyéb felületeket, leveleket és egyéb hulladékot.
  • Ne rollerezz nedves időben, az esős időjárás befolyásolja a tapadást, a fékteljesítményt.
  • Ne rollerezz sötétben vagy gyenge fényben.
  • Kerüld a meredek dombok, lejtők útvonalát, főként a nagy dőlésszögú lejtőket.
  • Használat közben a fék nagyon felforrósodik. Használat után ne érj csupasz bőrrel a fékhez.
  • Mindig tartsd be a közlekedési szabályokat, vigyázz a gyalogosokra is.
  • Ne használd a rollert, ha sérült. Az elkopott vagy törött alkatrészeket azonnal cserélje ki.
  • Minden út előtt ellenőrizd a roller műszaki állapotát. Húzd meg az összes csavart, tengelyt, a kompressziós rendszert stb.
  • A roller nem játékszer
  • A gyermekek csak felnőtt állandó felügyelete mellett rollerezhetnek.
  •  A roller egy egyszemélyes jármű
  • Ne becsüld túl a képességeit és használd a józan észed. A kezdőknek feltétlenül meg kell ismerkedniük a roller tulajdonságaival, és meg kell tanulniuk a rollerezés alapjait (indulás, kanyarodás, fékezés, ugrás).

SZERELÉSI ÚTMUTATÓ

A rollert mindig egy felnőtt szerelje össze.  A roller már általában teljesen vagy részben szerelten érkezik. A szerelés tehát abból áll, hogy a kormányt a villához rögzíted.

SZERELÉS MENETES VILLA ESETÉN

  • Lazítsd meg a csavarokat a menetes kormánybilincsen
  • Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára
  • Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
  • Húzzad meg a csavarokat
  • Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park

ICS kompressziós rendszerrel (menetes belső kormány)

  • Távolítsd el az első kereket (ha még nem távolítottad el)
  • Lazítsd meg a kormányon a csavarokat
  • Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára
  • Egy hosszú imbuszkulcs segítségével szereld a mellékelt csavart  a kormányra szerelt menetbe. Ezzel a csavarral állítod be a kormány helyzetét, a kormányzás úgymond merevségét.
  • Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
  • Húzzad meg a csavarokat
  • Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park

HIC KOMPRESSZIÓS RENDSZERREL

  • Lazítsd meg a csavarokat a menetes kormánybilincsen
  • Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára, használj távtartókat, alátéteket
  • Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
  • Húzzad meg a csavarokat
  • Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park

SCS KOMPRESSZIÓS RENDSZERREL

  • Lazítsd meg a csavarokat a menetes kormánybilincsen
  • Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára
  • Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
  • Húzzad meg a csavarokat, ami nagyon fontos, hogy mindezt fokozatosan tedd
  • Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park

A kerekeknek nem kell feltétlenül egyenletesen forogniuk egy vadonatúj rolleren, amint kiveszed a dobozból. Amint a csapágyak „befutnak“ , a terhelésnek köszönhetően a roller is egyenletesen halad majd. Légy türelmes.  

KARBANTARTÁS

A megfelelő működés és a hosszú élettartam érdekében nem árt követni az alábbi javaslatokat:

  • A rollert mindig tartsd száraz helyen, a nedvesség nem tesz jót neki
  • Minden használat után tisztítsa meg a rollert puha, nedves kendővel. A tisztításhoz ne használj mosószert vagy más vegyszereket.
  • Ha a roller nedvessé válik, szárítsd meg az összes fém alkatrészt. Ez megelőzi a korróziót.
  • A kerék csapágyai zártak és nem igényelnek kenést. Ennek ellenére szükségük van az alkalmi tisztításra puha, nedves kendővel. Ez eltávolítja a port és az egyéb szennyeződéseket.
  • A kerekeket azonnal ki kell cserélni, ha nagyon elkoptak vagy eltörnek (belső). Ezért a kerekek rendszeres cseréje fontos, valamint a fék megfelelő használata sem elhanyagolható tény. A fék helyes használatával elkerülhető a hátsó kerék gumijának kopása, törése. A hátsó kerékre nem szabad ránehezedni, csupán enyhe súrlódást létrehozva fékezz.

TOVÁBBI FIGYELMEZTETÉS

A roller nem elnyűhetetlen dolog. Az egyes alkatrészek a használat során elkopnak, ez azonban nem a szerkezet hibája.

Ezért aztán a jótállás az ilyen sérülésekre nem érvényes. A jótállási idő nem téveszthető össze az egyes alkatrészek természetes elhasználódásával, vagy a nem megfeleléo karbantartás miatt keletkezett sérülésekkel. Az extrém sporteszközök élettartama általában kisebb, hajlamosak a kopásra és elhasználódásra.

A rollereket a legújabb EN 14619 irányelvek és szabványok szerint tesztelik.