BIZTONSÁGI ÚTMUTATÓ
- Mindig viselj sisakot és egyéb védőfelszerelést, azaz könyök-, térd- és csuklóvédőket. A sisaknak ne csak dísznek legyen a fejeden, kapcsold be a pántját!
- Mindig viselj szoros, zárt cipőt.
- Gyakorláshoz válassz az úttestől távol eső helyet. Kerüld az éles felületeket, csatornákat, rácsokat és a hirtelen felületváltozásokat, mivel ezek a kerék hirtelen megállását eredményezhetik.
- Kerüld a homok, kavics, agyag és egyéb felületeket, leveleket és egyéb hulladékot.
- Ne rollerezz nedves időben, az esős időjárás befolyásolja a tapadást, a fékteljesítményt.
- Ne rollerezz sötétben vagy gyenge fényben.
- Kerüld a meredek dombok, lejtők útvonalát, főként a nagy dőlésszögú lejtőket.
- Használat közben a fék nagyon felforrósodik. Használat után ne érj csupasz bőrrel a fékhez.
- Mindig tartsd be a közlekedési szabályokat, vigyázz a gyalogosokra is.
- Ne használd a rollert, ha sérült. Az elkopott vagy törött alkatrészeket azonnal cserélje ki.
- Minden út előtt ellenőrizd a roller műszaki állapotát. Húzd meg az összes csavart, tengelyt, a kompressziós rendszert stb.
- A roller nem játékszer
- A gyermekek csak felnőtt állandó felügyelete mellett rollerezhetnek.
- A roller egy egyszemélyes jármű
- Ne becsüld túl a képességeit és használd a józan észed. A kezdőknek feltétlenül meg kell ismerkedniük a roller tulajdonságaival, és meg kell tanulniuk a rollerezés alapjait (indulás, kanyarodás, fékezés, ugrás).
SZERELÉSI ÚTMUTATÓ
A rollert mindig egy felnőtt szerelje össze. A roller már általában teljesen vagy részben szerelten érkezik. A szerelés tehát abból áll, hogy a kormányt a villához rögzíted.
SZERELÉS MENETES VILLA ESETÉN
- Lazítsd meg a csavarokat a menetes kormánybilincsen
- Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára
- Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
- Húzzad meg a csavarokat
- Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park
ICS kompressziós rendszerrel (menetes belső kormány)
- Távolítsd el az első kereket (ha még nem távolítottad el)
- Lazítsd meg a kormányon a csavarokat
- Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára
- Egy hosszú imbuszkulcs segítségével szereld a mellékelt csavart a kormányra szerelt menetbe. Ezzel a csavarral állítod be a kormány helyzetét, a kormányzás úgymond merevségét.
- Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
- Húzzad meg a csavarokat
- Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park
HIC KOMPRESSZIÓS RENDSZERREL
- Lazítsd meg a csavarokat a menetes kormánybilincsen
- Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára, használj távtartókat, alátéteket
- Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
- Húzzad meg a csavarokat
- Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park
SCS KOMPRESSZIÓS RENDSZERREL
- Lazítsd meg a csavarokat a menetes kormánybilincsen
- Helyezd a kormányrudat a bilinccsel a villára
- Állítsd be a kormányrudat, magasság, irány
- Húzzad meg a csavarokat, ami nagyon fontos, hogy mindezt fokozatosan tedd
- Ellenőrizd a csavarokat még egyszer, aztán irány az utca vagy a park
A kerekeknek nem kell feltétlenül egyenletesen forogniuk egy vadonatúj rolleren, amint kiveszed a dobozból. Amint a csapágyak „befutnak“ , a terhelésnek köszönhetően a roller is egyenletesen halad majd. Légy türelmes.
KARBANTARTÁS
A megfelelő működés és a hosszú élettartam érdekében nem árt követni az alábbi javaslatokat:
- A rollert mindig tartsd száraz helyen, a nedvesség nem tesz jót neki
- Minden használat után tisztítsa meg a rollert puha, nedves kendővel. A tisztításhoz ne használj mosószert vagy más vegyszereket.
- Ha a roller nedvessé válik, szárítsd meg az összes fém alkatrészt. Ez megelőzi a korróziót.
- A kerék csapágyai zártak és nem igényelnek kenést. Ennek ellenére szükségük van az alkalmi tisztításra puha, nedves kendővel. Ez eltávolítja a port és az egyéb szennyeződéseket.
- A kerekeket azonnal ki kell cserélni, ha nagyon elkoptak vagy eltörnek (belső). Ezért a kerekek rendszeres cseréje fontos, valamint a fék megfelelő használata sem elhanyagolható tény. A fék helyes használatával elkerülhető a hátsó kerék gumijának kopása, törése. A hátsó kerékre nem szabad ránehezedni, csupán enyhe súrlódást létrehozva fékezz.
TOVÁBBI FIGYELMEZTETÉS
A roller nem elnyűhetetlen dolog. Az egyes alkatrészek a használat során elkopnak, ez azonban nem a szerkezet hibája.
Ezért aztán a jótállás az ilyen sérülésekre nem érvényes. A jótállási idő nem téveszthető össze az egyes alkatrészek természetes elhasználódásával, vagy a nem megfeleléo karbantartás miatt keletkezett sérülésekkel. Az extrém sporteszközök élettartama általában kisebb, hajlamosak a kopásra és elhasználódásra.
A rollereket a legújabb EN 14619 irányelvek és szabványok szerint tesztelik.